SanBank: Bankowość elektroniczna indywidualne

SANBank24 to, szczerze mówiąc, taki średniak na rynku bankowości elektronicznej. Nowy interfejs i mobilna autoryzacja to plusy, ale brak konkretnych informacji o opłatach za przelewy w taryfie to duży minus. Jeżeli szukasz czegoś taniego i prostego, a dodatkowo masz konto w SanBanku, to może być opcja dla Ciebie. Ale jeżeli oczekujesz pełnej transparentności kosztów i zaawansowanych funkcji, rozejrzyj się dalej. Dużym plusem jest aplikacja mobilna BSGo, która ratuje nieco sytuację. Całość sprawia wrażenie "robionej na kolanie", ale wciąż funkcjonalnej.

Bezpieczeństwo i Uwierzytelnianie

Bank chwali się "zwiększonym bezpieczeństwem" i "nową metodą mobilnej autoryzacji". I bardzo dobrze, bo to podstawa. Bez silnego uwierzytelniania (SCA) w dzisiejszych czasach nie ma o czym mówić. Ale... konkretów brak. Czy jest to autoryzacja biometryczna? Czy tylko kody SMS? Nie wiadomo. To niedopatrzenie, bo dla mnie, jako użytkownika, to kluczowa informacja. Na plus, że bank spełnia wymogi UE w tej kwestii, ale to standard, a nie powód do dumy.

Opłaty i Prowizje - Diabeł tkwi w szczegółach

Tutaj zaczynają się schody. "Prowizja za przelew krajowy przez bankowość elektroniczną: brak lub niska (szczegóły taryfy nie podają dokładnej kwoty, mogą być indywidualne)". To bardzo irytujące. Bank zarabia na tym, że część klientów nie doczyta taryfy i zapłaci więcej. Niby nic, grosz do grosza, ale w skali masowej robią się z tego konkretne pieniądze. Sprawdźcie *DOKŁADNIE* swoją indywidualną taryfę. Nie dajcie się naciągnąć.

Usługa Opłata
Przelew krajowy Brak lub niska (sprawdź indywidualnie)
Prowadzenie konta Zależne od rodzaju konta (może być bezpłatne)

Porada: Zanim zaczniesz korzystać z bankowości elektronicznej, zażądaj od banku pełnej i JEDNOZNACZNEJ informacji o wszystkich opłatach związanych z Twoim kontem. Nie ufaj ogólnym deklaracjom. Pamiętaj, że bank ma obowiązek Ci to udostępnić.

Aplikacja Mobilna BSGo - Światełko w Tunelu

Na szczęście jest aplikacja mobilna BSGo. Nowoczesny interfejs i pełna integracja z bankowością internetową to duży plus. Jeżeli bankowość elektroniczna na komputerze sprawia wrażenie przestarzałej, aplikacja ratuje sytuację. Plus za dostępność na iOS i Android.

Stopy Procentowe i Limity

Stopy procentowe "określane indywidualnie". Standardowa zagrywka, żeby zachęcić do kontaktu z doradcą i ewentualnie wcisnąć inne produkty. Limity dzienne i miesięczne "ustalane przez bank i mogą być zmieniane na wniosek klienta". Dobrze, że jest możliwość zmiany limitów, ale warto od razu po aktywacji konta sprawdzić, czy są one dostosowane do Twoich potrzeb. Inaczej możesz się zdziwić, gdy nie będziesz mógł zrobić większego przelewu.

Najczęściej zadawane pytania o bankowość elektroniczną dla klientów indywidualnych w SanBank Nadsański Bank Spółdzielczy

Możesz zalogować się do bankowości elektronicznej SANBank24 przez przeglądarkę internetową, używając loginu i hasła otrzymanego z banku; nie jest wymagana aplikacja mobilna.

Bankowość elektroniczna SANBank24 wykorzystuje nowoczesne metody logowania i autoryzacji, w tym klucz z cyfrowym podpisem, zapewniając wysoki poziom bezpieczeństwa.

Bank spółdzielczy to instytucja należąca do lokalnych udziałowców i działająca na rzecz społeczności, podczas gdy bank komercyjny jest nastawiony na zysk i działa na większą skalę, często w całym kraju.

Konto elektroniczne możesz założyć online lub w placówce, przedstawiając dowód osobisty; rejestracja online wymaga potwierdzenia tożsamości np. przez selfie i podpisania umowy SMS-em.

Aktywacja i miesięczne prowadzenie usługi bankowości elektronicznej SANBank24 są bezpłatne.

Możesz sprawdzić saldo, historię rachunku, wykonywać przelewy, zakładać lokaty oraz importować przelewy z innych programów finansowych.

Tak, ale każde urządzenie należy dodać osobno do systemu SANBank24.

Nie, konto elektroniczne można założyć zarówno w placówce, jak i przez internet.

Transakcje autoryzowane są m.in. za pomocą klucza z cyfrowym podpisem klienta.

Tak, SANBank24 umożliwia zakładanie lokat terminowych online.

Zmianę hasła można wykonać samodzielnie po zalogowaniu się do systemu SANBank24.

Tak, dostęp do bankowości elektronicznej SANBank24 jest możliwy 24/7.

Nie, wystarczy przeglądarka internetowa; nie jest wymagane instalowanie dodatkowych programów.

Opłaty za przelewy internetowe są zgodne z aktualną taryfą opłat banku; wiele przelewów krajowych jest bezpłatnych lub objętych niskimi prowizjami.

W przypadku problemów z dostępem należy skontaktować się z infolinią lub placówką banku w celu odzyskania dostępu.
Piotr Nowak
Zweryfikowane przez eksperta

Doświadczony dziennikarz finansowy w sektorze bankowym Polski

Piotr Nowak

31 października